dilluns, 21 de març del 2016

Pràctica Museu del Ferrocarril de Vilanova

EL MUSEU DEL FERROCARRIL DE
VILANOVA I LA GELTRÚ.

1.- Entra a la pàgina oficial del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú:
Llegeix la informació de la pestanya superior:
EL MUSEU,

                                                                                          Presentació,
                                                                                          Història i evolució,
                                                                                          Col·leccions.

2.- A la dreta de la pàgina principal hi ha una pestanya que diu:
VISITA VIRTUAL.
Entra i descobreix el lloc.

3.- Baixa la informació que hi ha penjada a la intranet sobre el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú.

4.- Llegeix la pàgina 4: VILANOVA I LA GELTRÚ UN GRAN CENTRE FERROVIARI i respon:.


1.- Què és la VVB i quan es constitueix? Es la companyia de ferrocarrils de valls, Vilanova i Barcelona 1878


2.- Per què el tren va arribar precisament a Vilanova? Te port marítim, te fabriques industrials i es capital


3.- Va ser fàcil fer la línia VVB? Per què? No, perquè físicament el relleu de la zona no era pla.


4.- Qui era Francesc Gumà i Ferran? Era el impulsor de la companya de ferrocarrils.


5.- Què era abans l'actual Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú? Era un diposit de locomotores de vapor i un taller


6.- Què passa al: 1967, 1990 i 1997? 1967: Tanquen l'antic diposit i el taller. 1990: s'obra com a fundació de ferrocarrils espanyols. 1997: Fan un pacte amb el museu de la ciència.





5.- Pàgina 6: EL DIPÒSIT I EL TALLER, UN ESPAI PATRIMONIAL SINGULAR:

1.- Què es feia a les instal·lacions ferroviàries de Vilanova?
S'hi centralitzaven les més importants dependències administratives, operatives i
de manteniment de la companyia.


2.- Treballaven moltes persones? Per què ? Quantes?
Si treballaven moltes persones, per fer el transport, la carrega d'aigua i de carbó,
l'encesa de maquines, el servei de frens, calefacció i enllumentat dels cotxes de
viatgers, treballaven entre 300 i 400 persones.


3.- Fins quan va estar funcionant el dipòsit de locomotores?
Fins l'any 1967


4.- Quan i per què desapareix la tracció a vapor dels trens?
Per culpa dels nous motors dièsel i elèctrics

6.- Pàgina 8: LA LÍNIA BARCELONA-MATARÓ: EL PRIMER FERROCARRIL:

1.- Per què està lligat procés d'industrialització i ferrocarril?
Per què va trobar un nou sistema de transport terrestre ràpid


2.- Què va comportar el nou transport, el ferrocarril?
Innovacions tecnològiques, com el sistema de tracció a vapor de las locomotores i
el sistema d'infraestructures varies comportaven la nova xarxa ferroviari.


3.- Quina va ser la primera línia de ferrocarril a la Península Ibèrica?
Va ser a Catalunya, que anava de Barcelona a Mataró.


4.- Quan es fa el 1r viatge? Quan va durar el viatge? Quina va ser la velocitat
màxima?
Es va fer el primer viatge al 1848, va durar al voltant de mitja hora, la seva
velocitat màxima va ser de 50 km/h.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada